Jak se počítá hodnocení BUG?

Zkratka „BUG“ (Backlight, Uplight a Glare) byla vyvinuta společností Illuminating Engineering Society (IES) a The International Dark Sky Association za účelem výpočtu světla unikajícího nežádoucím směrem z venkovního svítidla. Ve snaze nahradit původní systém „cut-off“, který platil pouze pro pouliční osvětlení, je hodnocení BUG komplexním systémem pro veškeré venkovní osvětlení. Ačkoli je třeba vzít v úvahu několik proměnných, včetně místa, aplikace a způsobu instalace svítidla, hodnocení BUG slouží jako měřicí nástroj k určení vhodného komerčního venkovního osvětlení pro určité aplikace.

Všechna nainstalovaná svítidla mají tři zóny světelného výkonu. Přední světlo (Oslnění), Podsvícení a Horní světlo. Podsvícení je 90stupňová sférická koule umístěná za a pod světelným zdrojem. Horní světlo je veškeré světlo unikající nad svítidlo. Pokud vše svíti nahoru je neúčinné a nehospodárné, protože v zásadě platíte za rozsvícení noční oblohy. Přední světlo je 90 stupňová část před a pod světelným zdrojem. V ideálním případě je světlo v úhlu 60 stupňů k zemi. Světlo širší než to, je považováno za oslnění a potenciálně škodlivé. Tento příspěvek bude podrobnějším pohledem na to, jak se pro dané zařízení počítá hodnocení BUG a co přesně čísla znamenají.

Než se pustíme do výpočtů skutečných hodnocení, měli byste zvážit světelné zóny. Je důležité si uvědomit, že tyto zóny jsou oddělené od hodnocení Backlight, Uplight a Glare, i když jsou názvy velmi podobné. Hodnocení BUG se vztahuje pouze na nežádoucí světlo, takže 0-60 stupňů předního světla se do hodnocení BUG nezapočítává. Až provedeme výpočty, zacházím do dalších podrobností. Nejprve rozdělíme tři zóny do dílčích zón podle stupňů.

Zóny

 

Podzóny podsvícení

 

BVH: Podsvícení velmi vysoké (80-90 stupňů)

BH: Vysoké podsvícení (60-80 stupňů)

BM: Podsvícení střední (30-60 stupňů)

BL: Nízké podsvícení (0-30 stupňů)

Subzóny s přímým světlem

 

UH: Uplight High (100-180 stupňů)

UL: Uplight Low (90-100 stupňů)

Podzóny oslnění (přední světlo)

 

FVH: Dopředu světlo velmi vysoké (80-90 stupňů)

FH: Dopředu vysoké světlo (60-80 stupňů)

FM: Přední světlo Střední (30-60 stupňů)

FL: Přední světlo nízké (0-30 stupňů)

Výpočet hodnocení chyb: Příklad z IDA

 

Hodnocení podsvícení (B0-5) je nejvyšší hodnota B ze zón Backlight High (BH), Backlight Mid (BM) a Backlight Low (BL). Níže uvedená tabulka ukazuje maximální zonální lumeny pro každé hodnocení. Například světlo se 136 lumeny v zóně BH by mělo pro tuto podzónu hodnocení B1. Pokud by měl výstup 930 lumenů v zóně BM a 985 lumenů v zóně BL, celkové hodnocení podsvícení by bylo B2, protože to je nejvyšší hodnota podsvícení podzón.

 

 

Hodnocení Uplight (U0-5) je nejvyšší hodnota U ze zón Uplight High (UH) a Uplight Low (UL). Níže uvedená tabulka ukazuje maximální zonální lumeny pro každé hodnocení. Příkladem je 250wattové halogenidové svítidlo s optickým rozvodem typu IV. Žárovka je umístěna v kryté krabici, takže v zónách UH a UL uniká 0 světla, což znamená, že náš příklad svítidla má hodnocení U U0. Pokud by v zónách vyzařovalo světlo, bylo by hodnocení U vypočítáno pomocí níže uvedené tabulky.

 

Hodnocení odlesků (G0-5) je místo, kde se to trochu komplikuje, protože do hodnocení odlesků se započítávají subzóny Frontlight (Glare) a Backlight. Oslnění je nejvyšší hodnota G ze zón Forward light Very High (FVH), Backlight Very High (BVH), Forward light High (FH) and Backlight High (BH). Níže uvedená tabulka ukazuje maximální zonální lumeny pro každé hodnocení. Například světlo s následujícími hodnotami, FVH: G1, BVH: G1, FH: G2 a BH: G0, bude mít celkové hodnocení odlesku G2, protože to je nejvyšší hodnota odlesku podzón.

 

 

Při kompilaci zonálních odečtů by zpráva BUG četla následovně, což by svítidlu dalo hodnocení BUG B2 U0 G2.

Ačkoli zatím není nutné zahrnout hodnocení BUG do specifikačních listů, očekává se, že výrobci externích svítidel budou používat a vylepšovat hodnocení BUG, ​​aby se zabránilo špatným postupům osvětlení

Využít můžete služby výpočtu BUG report ratingu, stačí když se ozvete.